Kategorijas: Interesanti

Lietas, kas jāievēro pirms sāc nodarboties ar dejošanu

Tātad jūs vēlaties dejot? Tas nenozīmē, ka jums ir jāiziet un nekavējoties jāpērk leoparda āda Lycra un atbilstošas kāju sildītāji. Deja ir pieejama lielākajai daļai cilvēku, un pamata sagatavošana (tostarp pareizu deju kurpu iegūšana un pienācīga izglītošana) var palīdzēt uzlabot jūsu uzticību, progresu un baudu.

Lai gan ir simtiem dažādu deju veidu, ir daži pamati attiecībā uz iesildīšanās un pamata deju inventāru, kas jāpatur prātā pirms deju uzsākšanas.

 

Deju iesildīšanās

Neatkarīgi no tā, vai tas ir pole dejas vai polka, ielu dejas vai salsas vai vēdera dejas vai balles zāle, kuru apsverat – jums vajadzētu sasildīt muskuļus. Jūsu ķermeņa darbība būs vislabākā, kad tā būs silta, un, iekļaujot elementu, kas stiepjas jūsu preparātos, uzlabosies jūsu elastība un vieglums, kādā jūs varat pārvietoties.

Elastīgie muskuļi ir mazāk pakļauti ievainojumiem, tāpēc apsveriet stiepšanu kā svarīgu deju iesildīšanas elementu. Tomēr ir vērts atcerēties, ka jums nekad nedrīkst stiept aukstu muskuļu. Aukstie muskuļi nav tik elastīgi kā silti, tāpēc izstiepjot bez sasilšanas, jūs varētu savainot. Sildiet savu muskuļu pirms izstiepšanas, dodieties uz drosmīgu pastaigāšanu, nedaudz skatoties skriešanu vai pat mazu deju (bet neko pārāk intensīvu).

 

Deju apavi

Dejot, tāpat kā sportu, ir nepieciešams pareizs aprīkojums, lai to labi paveiktu. Kad esat nokļuvis noteiktā deju stilā, iespējams, ka jūs vēlaties sākt domāt par saviem apaviem, lai jūs patiešām ļautu jūsu kājām izrunāt.

Izvēloties piemērotas deju kurpes, var būt milzīga atšķirība jūsu mācību pieredzē un kopumā, sociālajos dejos vai pieredzē. Jūsu instruktors varēs ieteikt, kāda veida kurpēm vislabāk piemērots jūsu deju stilam, taču šeit ir daži galvenie punkti, kas jāpatur prātā.

 

Deju kurpju pirkšana – padomi vīriešiem

  • Izvēlieties deju kurpes, kas ir viegls un nododiet komfortu pēc stila.
  • Apavi ir droši piemēroti, lai jūsu kājs netiktu pārvietots uz kurpēm, taču tas nedrīkst būt pārāk stingrs.
  • Valkājiet tos pašus zeķus, kurus plānojat dejot, pērkot deju kurpes.
  • Labai visaptverošai kurpei, ko varēs izmantot lielākajai daļai stili, būtu papēža apmēram 2,5 cm (zem viena collu).
  • Zemākās papēži, kuru platums ir aptuveni 2 cm, ieteicams izmantot tādām latīņu dejām kā balles zāle vai latīņu valoda, bet lielākus papēžus, kas ir aptuveni 3,5 cm (1,3 collas), parasti izmanto tādām dejām kā tango un flamenko.

 

Deju kurpju pirkšana – padomi sievietēm

  • Izvairieties no apaviem ar plānām siksnām, jo tās ir mazāk atbalstošas nekā platākas, un tās, iespējams, izstiepjas pārāk daudz.
  • Izvēlieties augstas kvalitātes ādas, kur siksnas ir cieši kopā.
  • Ja jums ir šauras kājas, neizvēlēties plašu atvērtu pirkstu deju kurpi.
  • Nekad neiegādājieties dejas kurpes tikai stilā. Viņiem jābūt piemērotiem un ērtiem.
  • Valkājiet slēgtus pirksta apavus, kad gaidāt, ka jūsu partneris pacelās pirkstiem, piemēram, mācot tango.
  • Papēži nedrīkst būt lielāki par trim collas (7,5 cm). Vislabākais papēža diapazons tiek uzskatīts par divu līdz divarpus collu.

 

Tāpat kā ar visu, pērkot apavus, kas ir izgatavoti, lai tos izmērītu, nevis slēgtu, ir vēlams, taču tas ir dārgāk. Labākas kvalitātes ādas deju kurpes ir labāk nekā sintētiskie materiāli, jo tie spēj stiept un pelējuma formas pēdas.

Izvēle zole ir svarīga arī ar iespējām, tostarp hromētas zoles, zamšādas ādas zoles un gludas ādas zoles. Chrome putekļus var izmantot gandrīz jebkurai virsmai, bet zamšādas ādas zole ir piemērota tikai koka grīdām. Gludas ādas zoles parasti ir pārāk slidenas, lai dejotu, izņemot ekspertus. Jāizvairās no kurpēm ar gumiju, jo tie rada pārāk lielu berzi un kavē jūsu spēju brīvi pārvietoties deju grīdā.

Tātad ar visu to, kas jums apstājas? Iegūstiet iesildījumu, izstiepiet un dejojiet savā ērtajā ērtajā deju kurpā.

Kā deja ietekmē tevi?

Mēs visi zinām, ka treniņam ir liela ietekme uz ķermeni. Tomēr to, ko mēs nezinām, ir tas, cik specifiskas mākslas formas ietekmē dažādus mūsu dzīves aspektus. Precīzāk, deju mākslas forma var ne tikai paplašināt elastību, bet arī palielināt jūsu spēku un veselību daudzās citās jomās. Turklāt dejas ne tikai var izmērāmi ietekmēt fizisko veselību, bet arī garīgo veselību.

Viens no nozīmīgākajiem dejas ietekme uz cilvēka ķermeni ir svara kontrole. Atkarībā no konkrētā deju veida dejotājs var zaudēt milzīgu svaru. Piemēram, dejas ar visaugstāko kaloriju degšanas formu ir balets. Ir teikts, ka balerīna var sadedzināt līdz 432 kalorijām stundā, iesaistoties šajā aktivitātē.

Dejošana var arī uzlabot līdzsvaru un koordināciju. Tā kā dejas ir virkne strauji paciņu melodisku kustību, dejotājam ir jāmācās koncentrēt savu kodolu. Bez līdzsvara, kas nepieciešams, lai kļūtu par dejotāju, cilvēkam nebūtu nepieciešamo instrumentu, lai veiksmīgi veiktu visus no tiem izrietošos grozījumus un pagriezienus. Koordinācija ir arī galvenā ietekme uz cilvēka ķermeni. Jo īpaši grupu un partneru dejās dejotājam ir jābūt un būs aprīkoti ar nepieciešamajiem rīkiem, kas ne tikai koordinēs viņu ķermeni, lai vienlaikus veiktu vairākas dažādas lietas, bet arī iemācīsies vienlaicīgi kontrolēt savas partnera ķermeni.

Dejošana uzlabo stāju, jo mugurkaula apakšu sasaistīti muskuļu audi, kā arī attīstās ārkārtīgi labs muskuļu tonis, kas ap kājām un glutes.

Tomēr viena lieta, ko lielākā daļa cilvēku nezina, ir tas, ka dejām ir arī psiholoģiska ietekme uz cilvēka ķermeni. Dejošana ir vingrinājumu veids, un katra veida vingrinājumi atbrīvo endorphīnus smadzenēs. Tas liks dejotājam piedzīvot laimi. Ilgākā laika posmā dejas būs atkarīgs no smadzenēm, lai varētu vieglāk iemācīties un iegūt informāciju. Turklāt dejotāja atkārtotās prasmes būs pietiekami lielākas nekā ne-dejotājs, jo viņiem ir mācīts to visu dzīvot.

Deja arī ir pierādījusi, ka daudziem ir terapeitiskā izeja. Tas tiek uztverts kā veids, kā izteikt sevi un ļaut savām emocijām būt brīvām, nevis tās ievākt iekšā. Ir atrasts arī dejas, kas palīdz uzlabot problēmu risināšanas prasmes. Turklāt ir atzīmēts, ka improvizācijas deja var palīdzēt ar atšķirīgu un radošu domāšanu.

Man personīgi visinteresantākais ir tas, ka dejai ir būtiska ietekme uz tiem, kam ir Parkinsona slimība. Kad slimība ir attīstījusies, tā var ietekmēt cietušā domāšanas modeļus. Peter Lovatt nesen veica PD grupu eksperimentu, lai noskaidrotu, vai dejošana varētu labvēlīgi uzlabot viņu atšķirīgās domāšanas prasmes. Rezultāti bija tieši tā. Viņš un pārējie viņa sekotāji uzskata, ka iespējamais cēlonis ir tas, ka, tiklīdz viņi nonāk saskarē ar Parkinsona dejām, neironu pārejas kļūst “atbloķētas”, un tādēļ ir vairāk vietas pastāvīgam domāšanas veidam.